Hoe werkt de webshop?

Deze webwinkel is gevuld met geillustreerd drukwerk met liefde vervaardigd door illustrator Esther Aarts. .De meeste prints zijn lokaal gedrukt in gelimiteerde oplage, gedrukt met kleinschalige druktechnieken zoals riso, letterpress en gocco. De winkel is gevestigd in Nijmegen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De winkel accepteert Ideal, Bancontact, SOFORT, Visa, Mastercard, American Express, Discover en Paypal . Het is niet nodig een Paypal account te nemen om met je creditcard te kunnen betalen.

Naar welke landen wordt er verzonden?

We versturen producten Wereldwijd. De verzendkosten hangen af van aantal, gewicht, formaat en bestemming.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Momenteel versturen we bestellingen circa tweemaal per week. Je bestelling wordt verzonden vanuit Nederland. Orders binnen Nederland arriveren meestal binnen enkele dagen, orders binnen Europa arriveren meestal binnen twee weken, en wereldwijde orders kunnen tot 6 weken onderweg zijn.

Je internationale order kan door de lokale overheid gecontroleerd worden voor belasting. Dit kan de zending vertragen tot 8 weken.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Ansichtkaarten en kleinere items worden in ene kartonnen envelop verstuurd met reguliere mail zonder Track & Trace code.
Grote posters worden verzonden in een postkoker of grote envelop (track & Trace op verzoek beschikbaar voor grote bestellingen – let op: hier zijn extra kosten aan verbonden).
Tracked shipping is available upon request for orders with large amounts of items.

De print die ik wilde kopen is uitverkocht. Komt deze nog terug?

De meeste items in de shop zijn gedrukt in gelimiteerde oplage. Het kan gebeuren dat deze items uitverkocht zijn. In een enkel geval komt de print terug in een andere kleurstelling, maar meestal wordt de print niet meer opnieuw gedrukt. Als je erg graag een uitverkocht item zou willen terugzien als herdruk, stuur even een mailtje dan houden we je op de hoogte.

Er is iets misgegaan met mijn bestelling. Wat nu?

We doen ons best de prints zorgvuldig te verpakken en te verzenden. In een enkel geval kan het gebeuren dat de print beschadigd aankomt of verloren raakt onderweg. Laat het ons even weten als dat gebeurd is.
Als je om wat voor reden dan ook ontevreden bent met je bestelling, retourneerd an het artikel in de originele verpakking binnen 10 dagen na ontvangst en stuur een email met een beschijving van het probleem; dan kunnen we voor een refund of vervanging zorgen.

Esther Aarts Webstore
Graafsedwarsstraat 14-D
6512ES Nijmegen
The Netherlands
store@estheraarts.nl

Ik heb een print gekocht. Ideeën over hoe ik deze kan ophangen?

Prints blijven veel langer mooi als je ze niet in direct zonlicht plaatst. Een (wissel)lijst zorgt ervoor dat je print er mooi uit blijft zien.
Voor een budgetoplossing kun je kiezen voor washi tape of klembordclips. Of je kiest ervoor een broekhanger te hergebruiken, zoas te zien op de foto’s in de winkel

EstherAarts_Store

Kun je iets vertellen over het drukproces van de prints?

Riso prints worden gedrukt in samenwerking met Knust in Nijmegen, een drukkerij met meer dan 25 jaar risograph ervaring. Riso prints staan bekend om hun intense kleuren en milieuvriendelijke waterbasis inkten. Door het proces is elke print uniek, kleine variaties kunnen vorkomen en zijn eigen aan de techniek.

Ik heb een winkel/galerie/evenement en zou graag prints van je willen verkopen. Kan dat?

Leuk! Ja, een aantal prints zijn beschikbaar om in het groot in te kopen. (Omdat de oplages vrij klein zijn, betekent “groot” tussen de 10 en 30 prints maximaal per print.) Het beste is om even per e-mail contact op te nemen voor meer informatie. Geef even een korte omschrijving van je idee en het soort aantallen en prints dat je in gedachten hebt.